Alkotás, játszma
Egy kis UX design: A logó legyen szép, jó, trendi, időtálló, veretes, elegáns, közvetlen, igényes, gesztusszerű, szemtelen, erőt sugárzó, túlmutató, felrázó, megnyugtató, ambivalens, harmónikus, méltó, könnyen befogadható, titokzatos, szabványosítható, lázadó, variálható, egyedi, meghökkentő, szexi, mértékletes, moderált, kifinomult, rendezett. Megfelelő ixelendő.
Ha gépiesíthető lenne ez a folyamat, csak le kéne emelni a polcról a pont megfelelő logót, arculatot, de ez nincs így, mert a designer egy plusz szolgáltatást is vállal: a vizualizáló pszichológusét. Ő a játszma tervezője, ez a tervezés játszmája. Mert meg lehet tervezni sokmindent, a megrendelő elejtett szavaiból, ízléséből, barátainak véleményéből kiindulva, de a szelekciót neki magának, a designernek kell elvégeznie. Nem a megrendelő kérését teljesíti tehát szigorú értelemben, a végén mégis úgy fogja érezni a megrendelő, hogy teljesült a kérése. Vélemények átalakulása ez, majd vélemények konszenzusa, majd – belépve a piacra – a kész design lesz új vélemények formálója.